fredag 15 december 2017

En tidig julklapp

Jag köpte nyligen en Letto Frontlight 2 till mig själv som en tidig julklapp och kunde så klart inte hålla mig från att börja använda den på en gång (tänk om den skulle ta skada av att ligga nerpackad i flera veckor). Det här är min tredje e-boksläsare och jag tycker att utvecklingen har gått framåt, särskilt jämfört med den första Letton som jag hade. För mig som ofta tyckt att de lösa fodralen varit i vägen, samtidigt som de varit bra att ha när man bär den i väskan, är det praktiskt med ett inbyggt fodral med magnet som gör att den sitter fast på baksidan. Sedan så tycker jag att det är praktiskt med frontlight-belysningen som ger ljus utan att det blir lika skarpt som i telefonen eller surfplattan.

Man kan välja om man vill bläddra genom att antingen trycka på skärmen eller på knapparna på sidan. För mig som är vänsterhänt var det en trevlig upptäckt att det går att välja om man vill ha den inställd för höger- eller vänsterhänta. Det betyder att man kan få navigationsknapparna på den sida som känns mest naturlig att hålla i.

Nackdelen med att ha den inställd för vänsterhänta är att den blir lite upp och ner och bakfram när den inte används. Det är dock inget som märks under själva användandet. Plus att jag är glad för att det är någon som tänkt på att inte alla i världen är högerhänta. Än så länge är jag väldigt nöjd med mitt inköp. 

Inga kommentarer: