lördag 16 mars 2019

Captain Marvel


Captain Marvel är en film som länge sett fram emot att se, både för att jag gillar här typen av filmer och främst för att det är en superhjältefilm med en kvinnlig huvudkaraktär. Jag tyckte att det var befriande att se en film med en stark kvinnlig hjälte som inte låter någon hindra henne från att nå dit hon vill. Brie Larson är perfekt i rollen som Carol Denvers aka Vers aka Captain Marvel och hon har bland annat hjälp av gamla bekanta som Nick Fury och agent Coulson. En annan trevlig detalj är att filmen utspelar sig 1995 och det finns mycket som jag känner igen. Dessutom så består soundtracket bara av 90-talslåtar och innehåller fler av mina gamla favoritlåtar. Efter att ha sett den här filmen ser jag fram emot att se Avengers Endgame när den kommer i april.

1 kommentar:

Annette sa...

Den måste jag också se, tack för tips!