fredag 11 april 2014

Bokbloggsjerka 11-14 april

Det är fredag och det betyder att det har blivit dags för veckans bokbloggsjerka.

Har du någonsin råkat ut för att du inte alls känner för att läsa någon av de böcker som står i din bokhylla? Om ja, vad gjorde du åt det? Om nej, tror du att det någonsin kommer att hända dig?


O ja, det händer lite nu och då. En anledning till att jag ibland inte hittar något som jag vill läsa i bokhyllorna beror på att jag inte samlat på mig så många olästa böcker. Det är också så att av de olästa böcker som står här hemma, så har en del av dem stått där väldigt länge utan att jag blivit sugen på att läsa dem ju nu. En gång så var det så illa att jag var tvungen att hasa iväg till ICA en söndagskväll för att köpa en nödpocket att läsa. Det var en hemsk känsla att inte ha någon bok som jag kunde tänka mig att läsa, nästan som abstinens. Nu när jag även läser e-böcker så är det lättare att fixa fram något att läsa.

12 kommentarer:

Sanna sa...

Usch ja! Att inte ha något att läsa hemma utlyser akut litterär kris hos mig, det är det värsta som kan hända. Som tur är har jag svår bokshopoholism samt har inget emot att läsa om böcker flera gånger.

Monika sa...

Att bli utan böcker att läsa är ju en mardröm, i alla fall i min värld :)

Sara Pepparkaka sa...

E-böcker kan vara bra, dem får man ju genast!

Lotten sa...

Nödpocket är det länge sen jag använde mig av :-) Men en e-bok från e-lib blir det ibland.

Vargnatts bokhylla sa...

Jag har en hel olästa böcker så förhoppningsvis ska det väl oftast finnas något att läsa :). Annars brukar jag göra nå helt annat ett tag!

[Anna] sa...

Jag skulle få panik om jag inte kan lyfta upp nästa bok att läsa direkt efter att jag har läst ut en. Tur jag har ett lager hemma med böcker som är olästa :)

Boklysten sa...

Jag har bunkrat upp med massor av böcker, så där brukar alltid finnas något jag blir sugen på.

Ewa K sa...

Till och med jag kan se att e-böckerna har sina fördelar.

Anonym sa...

Nej utan böcker lär det dröja länge innan jag blir.En gång fick jag köpa en pocket med, var när dottern blev inlagd på sjukhus.
Mia

Lena sa...

Har aldrig hänt mig att jag blivit utan böcker.

Helena sa...

Läsplattan - en underbar uppfinning på så många sätt :)

Freja sa...

Jag har inte alltid lust på alla böcker i min hylla, men vanligtvis brukar det åtminstone finnas minst en som lockar mig. Bara inte just nu, eftersom jag har utmattningsdepression...