onsdag 3 september 2014

Augusti - en sammanfattning

För mig så har augusti varit sommarens semestermånad då jag haft semester under de tre sista veckorna. Det märks på läsningen att det blivit lite mer läst, även om det visade sig att bilkörning och läsning inte gick så bra ihop. Nej, jag försökte inte läsa medan jag körde bilen, men jag läste tegelstenen Knud, den store av Hanne-Vibeke Holst den veckan. Det blev i slutändan sex böcker lästa, varav fyra var ganska tjocka (en bit över 400 sidor).

Abattoir blues av Peter Robinson
Systerland av Curtis Sittenfeld
Till flickorna i sjön av Elin Olofsson
Knud, den store av Hanne-Vibeke Holst
Pojken i randig pyjamas av John Boyne
Låt mig ta min hand av Tove Alsterdal

Antal lästa böcker: 6
Antal papperböcker (inkl e-böcker): 6
Antal deckare: 2
Antal böcker utgivna 2014: 5
Antal kvinnliga författare: 4
Antal manliga författare: 2
Antal recensionsex: 4
Antal böcker lästa på svenska: 5
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal böcker lästa på originalspråk: 3

Antal länder: 5 (Sverige, Danmark, Irland, England, USA)

Inga kommentarer: