tisdag 16 september 2014

Bokliga paket

Som bokälskare så tycker jag även om att ge bort passande böcker till nära och kära, även om det inte alltid är så lätt. Min pappa är till exempel väldigt kräsen med vad han läser, och skulle nog helst bara läsa böcker av Frederick Forsythe om det gick. När han nyligen pratade om att han var på jakt efter en bok som han läste i ungdomen så letade jag upp ett exemplar av boken Restaurant Intim av Olle Länsberg på Bokbörsen som jag gav till honom i födelsedagspresent, vilket han blev väldigt glad över.

1 kommentar:

Vargnatts bokhylla sa...

Jag gillar också att ge böcker :). Sist jag gav bort i present var till pappas födelsedag, den var i augusti. Redan i februari på bokrean hade jag hittat den perfekta boken med brev och anteckningar från John Lennon :) Han blev verkligen glad och började bläddra i den direkt.