onsdag 8 oktober 2014

Mysigaste läsplatsen

Den här veckan uppmanar Kulturkollo oss att visa våra mysigaste läsplatser då de har "Te och brasa (eller Vad händer under filten)" som tema den här veckan. Den läsplats som jag hela tiden återvänder till här hemma är soffhörnet där jag älskar att ligga uppkrupen och läsa under filten, gärna med ett kanna te inom räckhåll (fast en stor mugg brukar kunna räcka på vardagarna). Om jag vill ha omväxling så finns det även två bekväma fåtöljer att läsa i, en med fotpall  och ett loppisfynd som mest bott på  balkongen i sommar. Filten är nödvändigt under den kallare delen av året då det brukar komma kyla från väggen bakom soffan och för att jag brukar glömma bort att man kan justera värmen på elementet (brukar komma på det när jag frusit i ett par veckor eller så). Bortom grannhuset kan man när vädret tillåter skymta både Storsjön och Oviksfjällen.

1 kommentar:

Anna sa...

Så mysigt du har det under din filt i soffhörnet. Det låter väldigt mysigt med utsikt över sjön, jag har utsikt över havet i vår stuga. Det är något visst med vatten!