onsdag 15 oktober 2014

Saker min son behöver veta om världen

Av Fredrik Backman så har jag tidigare bara läst En man som heter Ove, vilket är en bok som jag tyckte väldigt mycket bra om när jag läste den. Backmans andra bok Min mormor hälsar och säger förlåt tog mig däremot inte igenom. När jag letade efter ljudböcker att lyssna på så stötte jag på Backmans Saker min son behöver veta om världen och tänkte att kunde ge den en chans, om inte annat så är den bara knappt 3,5 timmar lång. Det än bok som är skriven till den sonen från fadern som redan på förhand ber om ursäkt för pinsamma saker som han kommer att göra. Som titeln antyder så innehåller boken även saker som sonen kan behöva veta om bagageband på flygplatser, IKEA, fotboll, friterad Snickersglass och rörelseaktiverade toalettlampor. Det är en smårolig bok om samtiden och småbarnsföräldrars ängsligheter. Det är en trevlig underhållning för stunden och jag kommer att ge hans nya roman Britt-Marie var här en chans så småningom.

1 kommentar:

Carro sa...

Jag tycker att den här är så himla mysig! Eller vet inte om mysig är rätt ord egentligen men ja, något åt det hållet i alla fall :)