torsdag 14 juni 2018

Helgfrågan v. 24


Det har återigen blivit torsdag och det betyder att det är dags för helgfrågan hos Mias bokhörna,

Är det någon serie du tänkt läsa i sommar?
Jag har inga särskilda planer för sommarens läsning, men eftersom jag brukar läsa den senaste delen i Peter Robinsons serie om DCI Alan Banks och nu i sommar är det dags för nummer 25 i serien, Careless love.

Jag ser även fram emot att läsa Andarnas labyrint av Carlos Ruiz Zafón, som är den fjärde delen i serien De bortglömda böckernas gravkammare, trots att inte alls var särskilt förtjust i den förra delen.

9 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Själv håller jag på med en serie just nu.

Bokdamen sa...

Andarnas labyrint hoppas jag också läsa under sommaren.

Klimakteriehäxan sa...

Ed McBain är en sån där deckarseriefarbror som jag läst många böcker av, om poliser i samma område i bok efter bok ... Samma sak med Maigret och Donna Leons Venedig-detektiver.

Hanneles bokparadis sa...

tänker inte att det är serie jag läser

Mia Eggimann sa...

Jag har bara läst Vindens skugga i serien kanske läser jag fortsättningen.

Lottens Bokblogg sa...

Careless love såg jag häromdagen, men har inte inhandlat den. Än.

Lena sa...

Har bara läst första boken i Zafóns serie, men skall absolut fortsätta den. Fömodligen blir det inte förrän till hösten.

Åsa sa...

Bara läst en bok av Carlos Ruiz Zafón, konstigt nog inte blivit fler fast den jag läste var sådär exceptionellt bra. :)

FrökenChristina sa...

Det är alltid något med Carlos Ruiz Zafóns böcker som gör att jag inte kan öppna dem. Vet faktiskt inte varför.