onsdag 6 juni 2018

Summer


Det har gått tjugofyra år sedan Benjamins storasyster Summer försvann, men minnena av den perfekta och högt älskade systern är ständigt närvarande. Det var en varm sommar då den nittonåriga Summer försvann under en utflykt tillsammans med sin femtonårige bror och sina tre bästa vänner. Det enda Benjamin minns är att Summer försvinner in bland ormbunkarna och sedan är det som att hon har gått upp i rök. När Benjamin nu börjar drömma om sin syster börjar han lägga ett minnespussel och det börjar gå upp för honom att det finns en del oklarheter kring försvinnandet.

Summer är den första av Monica Sabolos romaner som översätts till svenska och det är den sista boken som jag förhandsbeställde från Sekwas vårutgivning. Det är en berättelse som även om den handlar om ett försvinnande som skedde för länge sedan har boken en thrillerkänsla. Det tog ett tag innan jag kom in i boken, men när jag väl gjorde det hade jag svårt att lägga ifrån mig den.   

Inga kommentarer: