söndag 1 maj 2022

April - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden april, en månad där det inte blivit så många böcker lästa, även om Joyce Carol Oates är en riktig tegelsten på 863 sidor (och ett riktigt mästerverk). Jag har även läst den tredje och sista delen i Sara Lövestams trilogi om Monika, och den tredje delen är lika bra som de tidigare. Den sista veckan i april har tillbringat i Malmö genom jobbet och då har jag inte hunnit eller orkat läsa särskilt mycket. Dels för att det varit många nya intryck och människor och dels för att jag är ganska velig när det gäller att välja mat när jag inte lagar själv, vilket innebär att jag har gått långa promenader på kvällarna i jakt på middag.
 
Nu levande - Tredje Monikabok av Sara Lövestam
Draken av Laetitia Colombani
Natten.Sömnen. Döden. Och stjärnorna. av Joyce Carol Oates
Drottningen av önsketänkande av Milly Johnson
                     
Antal lästa böcker: 4
Antal pappersböcker: 3
Antal e-böcker: 1
Antal böcker utgivna 2022: 4
Antal på originalspråk: 1
Antal böcker lästa på svenska: 4
Antal böcker lästa på engelska: 0
Antal ungdomsböcker: 0
Antal deckare: 0
Antal klassiker: 0
Antal faktaböcker: 0
Antal poesi: 0
Antal noveller: 0
Antal serier: 0
Antal kvinnliga författare: 4
Antal manliga författare: 0
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal recensionsex: 1
Antal böcker lånade på biblioteket: 3
Antal köpta böcker: 1
Antal böcker övrigt: 0
 
Antal länder: 4 (Sverige, USA, England, Frankrike)
 

Inga kommentarer: