tisdag 31 maj 2022

Maj - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden maj, en månad som helt klart varit annorlunda då jag har tillbringar den största delen av månaden i Malmö för att lära upp nya kollegor. När man jobbar hela dagarna med att lära ut, visa och svara på frågor och är ute och äter och dricker gott tillsammans med de andra mentorerna på kvällarna, finns det inte så mycket tid och ork kvar till läsning. Ett par lediga helger i en stad med många trevliga parker, långa resdagar och några dagars semester i Stockholm gjorde dock susen för läsningen. Dessutom så har jag för ovanlighetens skull lyssnat på en ljudbok, nämligen Dave Grohls inläsning av sin självbiografi, The Storyteller, som jag har lyssnat på medan jag varit mer eller mindre vilse i okända städer. Annars så har det blivit mycket nyutkommet och svenskt den här månaden, och inte mindre än fyra av böckerna har jag köpt i boxar från Lavender Lit.
 
Skogen där stjärnorna slocknar av Kristin Harmel
Hon som äter jord av Dolores Reyes
Halva Malmö består av killar som dumpat mig av Amanda Romare
Kates besynnerliga pysselbutik av Ali McNamara
The Storyteller av Dave Grohl
Mad about you av Mhairi McFarlane
Verkligheten av John Ajvide Lindqvist
Där drömmar möts av Sofia Fritzson
Paradishamn av Erika Olofsson Liljedahl
Bara en dejt av Sofia Fritzson
                     
Antal lästa böcker: 10
Antal pappersböcker: 9
Antal ljudböcker: 1
Antal böcker utgivna 2022: 7
Antal på originalspråk: 7
Antal böcker lästa på svenska: 8
Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal ungdomsböcker: 0
Antal deckare: 0
Antal klassiker: 0
Antal faktaböcker: 1
Antal poesi: 0
Antal noveller: 0
Antal serier: 0
Antal kvinnliga författare: 8
Antal manliga författare: 2
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal recensionsex: 2
Antal böcker lånade på biblioteket: 0
Antal köpta böcker: 8
Antal böcker övrigt: 0
 
Antal länder: 4 (Sverige, USA, England, Argentina)

Inga kommentarer: