fredag 7 februari 2014

Bokbloggsjerka 7 – 10 februari

Den här veckans bokbloggsjerka känns ovanligt lätt att svara på, vilket är passande en trött fredagsmorgon

Hur håller du reda på alla böcker som du har läst? Förlitar du dig helt på din blogg eller har du en backup plan att dela med dig av?

Jag är lite lågteknologisk när det gäller att hålla reda på vilka böcker som jag läst, i de här tre anteckningsböckerna (av väldigt skiftande kvalitet och tjocklek) finns alla böcker som jag läst sedan juli 1995 uppskrivna. Jag använder ett blad per månad (plus årssammanställning efter varje år). Sedan några år tillbaka så har jag även kompletterat med ett excel-dokument där jag varje månad gör en mer kvantitativ sammanställning nerbruten i en rad olika underkategorier. 
 

18 kommentarer:

Monika sa...

Det är otroligt kul att ha information så långt tillbaka. Jag började skriva upp vilka böcker jag köpt och läst 1991. Innan dess finns det bara lite sporadiska listor :)

Anna sa...

Härligt med såpass gamla listor. Jag avundas dig!

[Anna] sa...

Om jag hade skrivit upp i en vanlig bok hade jag haft kaos om jag letade någon viss bok :)

Sanna sa...

Så kul att ha läslogg för snart tio års läsning!

Sara Pepparkaka sa...

Oj vad fint med böcker sedan 1995! Jag är avundsjuk!

Anonym sa...

Vad underbart att ha så lång dokumentation på vad man läst :)

Caroline - Bland böcker sa...

Ungefär så där har jag också gjort sedan 90-talet, fast jag har använt ett blad per bok. Visst är det bra med bok-böcker? =)

Emma sa...

Önskar så att jag hade någon historik alls att se tillbaka på. Får kanske börja nu och glädjas åt det om tjugo år :)

Lena sa...

Jag gick ifrån mina anteckningsböcker för några år sedan och skriver bara in på datorn. Lite charmlöst egentligen. Synd bara att mina gamla anteckningar från -80-talet till 1998 försvann i en flytt.

Ewa K sa...

Vad fint att du har sparat dina anteckningar under så lång tid. Även om jag hade gjort några, så hade de säkert varit bortslarvade nu.

Anonym sa...

Wow sedan 1995, de hade jag aldrig haft kvar, däremot har jag listor på datorn som är några år på nacken.
Mia

Ugglanoboken sa...

Jag kör också med hederliga anteckningsböcker!

Boklysten sa...

Imponerande med historik så långt tillbaka.

Vargnatts bokhylla sa...

Jag har försökt med anteckningsböcker och läsdagböcker men de faller alltid i glömska till slut

Carro sa...

Vad kul att ha statistik sedan så långt tillbaka! Böcker håller ju alltid, bloggen gör det nog inte :)

Zelly sa...

Vad härligt att ha statistik och böcker så långt tillbaka :)

bloggbohemen sa...

Vad kul att kunna följa sin läsning så långt tillbaka. Kul att dina läsdagböcker ser så olika ut i format också. :)

Freja sa...

Jag är hopplös på att komma ihåg vad jag läst. Händer ofta att jag köper en ny bok och efter några kapitel inser jag att jag redan läst den... Jag behöver hjälp för minnet. Jag kör excel, funderar på Book Collector och numer recenserar jag alla böcker jag läser på min blogg.