söndag 18 december 2016

20 snabba inför jul och nyår

Så här med en knapp vecka kvar till jul så har enligt O en enkät med 20 snabba frågor om jul och nyår.

Julafton eller nyårsafton? Föredrar julafton med den mysfaktorn som den kommer med julen (i alla fall om syskonbarnen håller sig hyffsat lugna).

Glögg eller julmust? Måste jag välja så blir det glögg, men är inte särskilt förtjust något av dem.

Amaryllis eller hyacint? Jag är ingen blommänniska och har bara orkidéer hemma.

Sill eller skinka? Föredrar skinkan, även om jag kan vara utan även den.

Snö eller regn? Vill mycket hellre ha snö så här års, det hör liksom till när man bor i Jämtland. Dessutom så har de senaste veckornas regn visat att regn i Jämtland i december innebär blixthalka där ingen kan ta sig fram på ett säkert sätt och bussarna står stilla.

Lussekatter eller pepparkakor? Jag gillar lussekatter i måttliga mängder.

En i taget eller slalomläsning? Jag tycker inte om att ha flera böcker på gång samtidigt.

Film eller tv-serie? Föredrar tv-serier eftersom jag inte riktigt har tålamod med att se filmer.

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen? Gina är billiant.

Kalle Anka eller Karl Bertil? Även om tvn brukar visa båda så brukar jag bara titta på Karl Bertil.

Tomten eller Grinchen? Tomten så klart.

morgonpigg eller nattuggla? Tidiga mornar är inte min bästa tid.

hundöra eller bokmärke? Jag använder alltid bokmärken av något slag.

Soffan eller sängen? Soffan för läsning, sängen för att sova.

Tegelstenar eller tunnisar? Det är sällan som en bok behöver vara längre än 349 sidor.

Leonard Cohen eller Bob Dylan? Har genom lyssnat lite mer på Cohen genom åren, fast har ingen egentligen relation till någon av dem.

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe? Jag älskar Fröken Frimans krig och ser verkligen fram emot den nya säsongen.

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér? Ingen av dem, kommer att titta på På spårets tvåtimmarsspecial den tjugotredje.

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet? Ett ganska enkelt val, även om den här säsongen varit så där.

Sven-Bertil Taube eller Kent? Om jag måste välja blir det Sven-Bertil, men lyssnar inte på någon av dem.


Inga kommentarer: