tisdag 6 december 2016

Veckans utmaning: Julklappstips!

Så här när julen börjar nalkas så är det jultema hos Kulturkollo och i veckans utmaning frågas det efter våra bästa julklappstips.

Inte helt oväntat så kommer jag mest att ge bort böcker av olika slag, fast eftersom vi i min familj har rationaliserat julklapparna så behöver jag bara köpa tre julklappar. I år tänker jag göra ett försök med att introducera Ronja Rövardotter för släktens yngre generation (som till mosters stora glädje börjat tycka om att lyssna på kapitelböcker). I övrigt så blir det målarböcker, ritpapper och pennor till syskonbarnen.


I år tänker jag njuta av julmyset i advent med vetskapen om att julklapparna är fixade (om än inte inslagna) medan andra stressar omkring.

4 kommentarer:

Robert W sa...

Rationaliserade julklappar? Hmm...

Att vara ute i god tid är väl inte så dumt kanske, men jag kommer inte i riktig julstämning förrän nån gång efter Lucia.

Ela sa...

Jag har kämpat för att vi ska minska ner på alla julklappar men förgäves.

Ronja var min favoritbok som barn! Hoppas den fortfarande går hem hos de yngre.

Sara Pepparkaka sa...

Jag ger också bort nästan bara böcker!

Boklysten sa...

Visst är det skönt att ha rationaliserat bort det där med julklappar! Det är så skönt att kunna ta det lugnt istället för att jaga efter julklappar ute på stan tillsammans med ett antal tusen lika desperata köpare.