måndag 31 mars 2014

Bokresan 2014

Nu har jag kommit hem från årets bokresa, den tredje i ordningen, och det har varit en väldigt trevlig helg med god mat, vin, böcker och trevligt sällskap. I vanlig ordning fick jag med mig ett gäng böcker hem, två av dem har jag redan hunnit läsa (Erlend Loe och Josefine Lindén). På lördagskvällen så hade Petra sitt traditionella bokquiz.

Trots att helgen bjöd på många intressanta programpunkter så fanns det även tid för läsning, både inne och ute.

På hemresan hängde jag först i loungen på centralen (ibland är det helt klart värt de extra kronorna att åka första klass), där satt jag i en bekväm fåtölj och läste Josefine Lindéns fantastiska Tiden går så långsamt när man tittar på den tills det var dags att sätta sig på tåget. Fördelen med en femtimmars tågresa hem är att man hinner läsa mycket i en väldigt bra bok. Nackdelen är att när man kommer hem så kan man inte fortsätta läsa den väldigt bra boken eftersom den tog slut.

Jag hoppas verkligen att det blir en bokresa även nästa år

2 kommentarer:

Lena sa...

Wow, vilken härlig bokhög!

Anonym sa...

Jag är sjukt AVIS.
Mia