fredag 13 juni 2014

Bokbloggsjerka 13 – 16 juni

Fredag betyder bokbloggsjerka, och den här veckan även slutet på vad som känns som en ovanligt lång vecka med fem arbetsdagar (det var ett tag sedan sist).


Vad ska du läsa i sommar?

Jag är inte så bra på att planera min läsning längre fram än en bok i taget. Jag siktar i alla fall på att läsa Richard Fords Kanada innan Sigtuna Litteraturfestival, plus att jag hoppas att även hinna läsa Christoffer Carlssons nya Den fallande detektiven innan dess. Den stora planen är annars att beta av högen med olästa böcker finns här hemma för att den växt på sig lite väl mycket den senaste tiden. Även om jag inte går på semester förrän i slutet på sommaren så har jag i alla fall påbörjat sommarläsningen med Donna Tartts Den hemliga historien och har hunnit drygt halvvägs i den.

17 kommentarer:

Lotten sa...

Den fallande detektiven kommer väl 20 augusti? Då har vi börjat jobba igen, så jag räknade inte den till sommaren. Annars hade den hamnat på listan!

Anonym sa...

Tror inte heller på att planera för detaljerat. Men köpstopp och undanläsning inför hösten kanske vore ett bra koncept ;)

[Anna] sa...

Ja men tanke på hur mycket bra böcker som verkar komma ut i höst så måste jag bearbeta mina olästa här hemma så hoppas hinna plöja massor av böcker :)

Sanna sa...

Å, Donna Tartt! Jag funderar på om jag ska ta tag i Steglitsan snart eller ej.

Zelly sa...

Jag brukar inte planera vad jag ska läsa utan tar det jag känner för stunden.

Nahal sa...

Mina sommarläsningsplaner är av samma slag, några böcker jag sett fram emot att läsa, några böcker som fått vänta alldeles för länge, och förhoppningsvis inga fler nya böcker så jag hinner beta av lite bland tidigare inköp =)

Monika sa...

Ja, en Christoffer Carlsson kunde man kanske tänka sig i sommar också :)

Boklysten sa...

Kanada vill jag läsa också.

Mia Eggimann sa...

Den hemliga historien står i min bokhylla också, oläst så får jag dötid, jag då kanske det blir den också.
Mia

Anna sa...

Åh, ljuvliga Den hemliga historien! Min absoluta favoritroman, jag avundas alla som ännu inte läst den!

Ewa K sa...

Det är inte helt lätt att komma till botten på olästhögen. Min tycks ha en viss förmåga att hela tiden öka med fler böcker än vad jag plockar bort.

Helena sa...

Den hemliga historien är inte dum alls :)

Emmas hylla sa...

Jag åker på en längre resa i mitten av oktober, då tänkte jag ta med en del från oläst-hyllan. Såna där som jag tror att jag är okej med att lämna efter mig :)

Lena sa...

Jag skulle också behöva beta av alla olästa i bokhyllan, men det skulle ta evigheter. Sedan har jag även läsplatta sprängfylld. Har läsning för flera år framöver utan att köpa en endaste bok inser jag :)

Anonym sa...

Jag har inte semester förrän i slutet på sommaren heller. Kommer kännas jobbigt nu när alla andra går på semester. :)

bloggbohemen sa...

Boktraven här hemma skall jag också ägna mig åt och sedan blir det någon en del lån på biblioteket.

Freja sa...

Jag är med i några utmaningar så där vet jag vad jag ska läsa, men annars blir det lite efter vad jag känner för just då!