måndag 23 juni 2014

Tematrio - Sommarläsningsplaner

Så här när sommaren är igång (även om det under helgen mest kändes som att vintern var tillbaka) och folk börjar gå på semester så har Lyrans tematrio passande nog ett sommarläsningstema.

Berätta om tre böcker du planerar att läsa i sommar!

Den bok som står näst på tur i min sommarläsningshög är Richard Fords Kanada som jag haft liggande som e-bok ganska länge nu. Dessutom så kommer han till Sigtuna Litteraturfestival i augusti, där jag kommer att stanna till på min semester, och det blir intressantare att lyssna på författaren om jag läst boken.

En annan bok som jag varit sugen på länge och som nu ligger här hemma och väntar som pocket är Stål av Silvia Avallone. Det ska bli intressant att se om jag tycker att den är lika bra som jag tror, eller om mina förväntningar är så uppskruvade att jag inte tycker att den är något särskilt.


Sedan så är jag sugen på att läsa John Williams Stoner som jag förstått ska vara väldigt bra.

8 kommentarer:

Boklysten sa...

Kanada har jag nyligen beställt så den kommer jag också att läsa så småningom

Lena sa...

Stål läste jag förra året och tyckte att den var riktigt bra!!

Mia Eggimann sa...

Stål har jag inte läst, är sugen på den.

Maria sa...

Fords bok verkar intressant. Och Stål gillade jag. Det är inte årtusendets bok men helt klart intressant och läsvärd.

Sanna sa...

Visst blir det svårt när en bok redan hajpats så mycket och alla utom en själv redan läst den och tyckt så mycket... jag vet inte om jag kommer läsa "Stål" eller ej!

Anna sa...

Har hört mycket gott om Kanada - det blir intressant att läsa vad du tyckte :)

Monika sa...

Stål ja, den står här oläst. Hade funderingar på att ta med den på resan till Italien i maj, men det blev annan. Får väl åka tillbaka till Italien då... :)

Freja sa...

Stål läste jag i höstas, med väldigt låga förväntningar, men den visade sig vara en av de bästa böcker jag läste i fjol!