lördag 21 juni 2014

Nämn en tv-serie 15

15. Nämn din favoritgenre när det gäller tv?


Precis som när det gäller min läsning så tycker om variation bland tv-serierna och blandar komedier, kriminalserier och drama (inklusive ett antal sjukhusserier). Genom åren har det dock blivit många kriminalserier, något som jag började titta på vid en ganska tidig ålder tillsammans med mina föräldrar (och blev irriterad över att mamma nästan alltid listade ut vem som var mördaren ganska tidigt). Det verkar som att jag för det mesta verkar följa ett par tre olika kriminalserier, även om jag byter favoritserier lite då och då. Så här när sommaren är här så hoppas jag på att det dyker upp några nya avsnitt av Morden i Midsomer, dock så är den stora frågan hur det blir nu när DS Ben Jones bytts ut mot en Charlie Nelson.

1 kommentar:

Lena sa...

Jag kikar också mycket på kriminalserier. Men mycket annat går också hem. Just nu kikar jag på NCIS: Los Angeles säsong 4 som vi köpte nyss.