torsdag 5 juni 2014

Bokfrågan: om sommarens läsning

Den här gången i Bokfrågan så undrar Helena på Ugglan & Boken om årets sommarläsning. Jag skrev visserligen ett inlägg häromdagen om mina smått oplanerade läsplaner inför sommaren, det finns att läsa här. I det här inlägget tänker jag vara lite mer specifik i läsplanerna.

Jag har redan börjar på sommarläsningen då jag lyssnat på Julia Svanbergs Varför kom du hit? (recension kommer så småningom) och har börjat på Donna Tartts Den hemliga historien.

I augusti kommer jag att vara på Sigtuna litteraturfestival och jag tänker läsa lite taktiskt inför den, som Richard Fords Kanada som jag haft på min att läsa-lista i typ ett år nu. Plus att jag hoppas hinna läsa Christoffer Carlssons nya Den fallande detektiven som kommer ut alldeles innan litteraturfestivalen.

Annars så tänker jag främst ta mig an Stål av Silvia Avallone, avsluta Ensam i Berlin av Hans Fallada, plus att jag är väldigt sugen på att läsa Stoner av John Williams. Dessutom hoppas jag på att hinna läsa Kristina Sandbergs Liv till varje pris och Elin Olofssons Till flickorna i sjön, som båda släpps lagom till min semester i augusti.

1 kommentar:

Ugglanoboken sa...

Jag gillar verkligen dina läsplaner! Är också väldigt sugen på Stoner, och Stål är en av mina absoluta favoriter!