lördag 31 maj 2014

En liten enkät

Det känns som att det blivit dags för en ny enkät här på bloggen, den här har cirkulerat ett tag, senast hos Lotten.

Vad läser du just nu?
Filippa Engelsk prinsessa – nordisk unionsdrottning av Marie-Louise Flemberg

Vad kommer du att läsa härnäst?
Tror att det blir Den hemliga historien av Donna Tartt eller Kanada av Richard Ford

En bok du sparat till ett speciellt tillfälle?
Det måste vara Tornet av Uwe Tellkamp, i alla fall med tanke på hur länge den legat och väntat här hemma

Den senaste boken du gav upp?
Då jag tycker att livet är för kort för att läsa dåliga böcker så ger jag upp på böcker ganska ofta och jag kommer inte ihåg vilken det var senast. Jag har i alla fall inte gett upp på Ensam i Berlin av Hans Fallada, den är bara pausad.

Den första boken du läste på engelska?
Jag kommer inte riktigt ihåg, men tror att det var en av Colin Dexters deckare om kommissarie Morse som lästes som en del av engelskaundervisningen.

Den senaste boken du läste på svenska?
Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald

Kan du citera några dikter?
Nja, delar av ett par stycken av Tomas Tranströmer och Harry Martinson

Hur hittar du tiden att läsa så mycket som du gör?
Jag vet inte riktigt, ibland känns det inte som att jag läser så mycket, men ändå blir det ganska många böcker på en månad (och ibland väldigt få böcker)

Vilka nya boksläpp ser du mest fram emot den här våren?
Nu är det mest sommaren som jag ser fram emot, och då särskilt augusti och september som verkar bli ett par lovande månader. Liv till varje pris av Kristina Sandberg och Till flickorna i sjön av Elin Olofsson är de jag ser mest fram emot.


3 kommentarer:

Linnea sa...

Hur kommer det sig att Ensam i Berlin har blivit liggande? Jag har den oläst i hyllan och nu blev jag ju lite opeppad på att läsa såklart.. ;)

Anonym sa...

Åh, boken om drottning Filippa har jag på min önskelista! Ska bli roligt att se vad du tycker om den :)

Den läsande Kaninen sa...

Ensam i Berlin är väldigt tjock, så den har fått lämna plats för tunnare böcker.