torsdag 29 maj 2014

Läsarna i Broken Wheel rekomenderar

Det började med att den tjugoåttaåriga Sara från Haninge brevväxlar med den sextiofemåriga Amy i den amerikanska småstaden Broken Wheel i Iowa och de brukar skicka böcker till varandra. När Sara efter två års utbyte av brev och böcker reser till Broken Wheel så visar det sig att Amy har avlidit, men det betyder inte att hon behöver klara sig själv eftersom hela staden hjälper till att ta hand om den svenska turisten. Det är människor som Sara tycker att hon redan känner eftersom Amy skrivit så mycket om dem i sina brev. Saras ankomst till staden ger invånarna ny energi och de får något nytt att ta tag i, vilket leder till att det börjar uppstå oväntade känslor mellan olika personer.


Jag har sett fram emot att läsa Läsarna i Boken Wheel rekommenderar efter att ha hört mycket gott om den och jag blev glad när den fanns i min bokpåse på Bokresan. Nu när jag har läst den så känner jag mig lite besviken på boken då den inte levde upp till mina förväntningar. Visst är det en charmig historia, men den griper inte tag i mig och jag tyckte att den emellanåt var lite tråkig och osannolik. Det är inte en dålig bok, men jag har läst finns charmigare berättelser av den här karaktären. 

3 kommentarer:

Ina sa...

Tack för "varningen". Då hoppar jag över den här boken.
F.ö så blir jag mest nedslagen och deppad av feel good-böcker. Undrar om jag är ensam om det?

Den läsande Kaninen sa...

Nej, du är inte ensam. Jag vet fler som har svårt för feel good-böcker.

Lotten sa...

Hm, ska bli intressant att läsa den här. Dottern tyckte den var fantastisk, maken bra (men inte fantastisk)...