torsdag 22 maj 2014

Sommarenkät

Hos Bokhora hittade jag en rolig sommarenkät som känns passande nu när sommarvärmen verkar ha kommit hit.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Den hemliga historien av Donna Tartt (måste kolla om den är så bra som alla säger)
Stål av Silvia Avallone
Kanada av Richard Ford
Pappersstäder av John Green
Liv till varje pris av Kristina Sandberg (tredje delen i trilogin om Maj som kommer i slutet av sommaren)

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Ensam i Berlin av Hans Fallada som jag börjat på och tagit en paus ifrån när det dök upp andra mindre tjocka böcker. Jag har i alla fall läst ungefär en tredjedel, vilket i det här fallet motsvarar en normaltjock bok.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
På balkongen, i soffan och fåtöljen hemma och i stugan

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Mest kommer det att läsas i soffan och fåtöljen hemma. Min balkong blir så fruktansvärt varm när solen ligger på mellan typ två på eftermiddagen till typ tio på kvällen. Sedan så hoppas jag att det blir en del läst i stugan också

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Ingen aning, det vore roligt om Den hemliga historien lever upp till sitt rykte

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
I sommar tycker jag att alla som inte läst Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson ska läsa den

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta

8. Deckare eller roman?
En blandning, men fler romaner än deckare

9. Favoritgenre?
Föredrar en blandning av det mesta


Inga kommentarer: