måndag 14 september 2015

Tematrio - Ett liv (eller år) utan Bokmässan

Precis som Lyran så ska inte heller jag åka till Bokmässan i Göteborg i år (heller i ärlighetens namn, det var ganska länge sedan jag var iväg sist), så veckan tema känns extra passande.
Berätta om tre titlar som beskriver hur en kan känna sig när en inte ska till det stora evenemang alla pratar om!

Det slutna ögat av Belinda Bauer – jag har bara börjat på själva boken, men i bokmässsetider är det bäst att stänga ögonen lite för att slippa se alla uppdateringar på sociala medier.

Hundra år av ensamhet av Gabriel Garcia Márquez – jag har tyvärr inte läst boken, även om jag tänkt att jag borde läsa den någon i framtiden ganska länge nu. Titeln är i alla fall en ganska bra beskrivning av känslan som infinner sig när det känns som att alla andra är på Bokmässan.


Effekten av Susan av Peter Høeg – har egentligen inte så mycket med Bokmässan att göra, men även om jag inte kommer att vara på Bokmässan så kommer jag i alla fall att vara i Stockholm nu på torsdag för att lyssna på denna favoritförfattare bland favoritförfattarna. Dessutom så är den nya boken riktigt bra.

8 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Belinda Bauer tänker jag läsa men den sistnämnda blir jag lite nyfiken på

Hanneles bokparadis sa...

intressant trio.

Mrs Calloway sa...

Hundra år av ensamhet är en läsupplevelse om du frågar mig!

Lotten sa...

Effekten av Susan fick en mycket positiv recension i dagens tidning - jag blev nyfiken...

Robert W sa...

Hundra år av ensamhet skulle jag vilja läsa.

Monika sa...

Hundra år av ensamhet läste jag då när han fick Nobelpriset. Första halvan av boken kändes helt hopplös, men sedan blev den riktigt bra :)

Åsa sa...

Verkar som en passande trio - har dock inte läst någon av dessa tre.

Sara Pepparkaka sa...

"Effekten av Susan" låter faktiskt som en bok att läsa!