fredag 24 januari 2014

Bokbloggsjerka 24 – 27 januari

Det är äntligen fredag och det innebär att det blivit dags för veckans bokbloggsjerka

Har du ett konto på Boktipset, Goodreads eller båda? Vilken av dem är bäst och varför?

Jag har ett konto på Boktipset, men där är jag inte aktiv alls för tillfället. Förut hängde jag en del där, men främst för att tävla om böcker i deras utlottningar. Eftersom jag lyckades vinna oproportionellt många böcker så misstänker jag att vi inte var så många som skickade in.

Jag har även laddat ner Goodreads i telefonen och paddan, lyckats skapa ett konto och loggat in på den ena av dem. Längre än så har jag inte kommit. Får se om jag kommer att sätta mig in i hur det fungerar så småningom. 

12 kommentarer:

Lotten sa...

jag är inte heller särskilt aktiv, men har börjat lägga in...

Sara Pepparkaka sa...

Boktipset är jag inte med i, på Goodreads är jag väldigt oaktiv..

[Anna] sa...

Man kanske kommer bli mer aktiv men det känns inte som någon prioritering! Föredrar att försöka vara aktiv med min blogg och att läsa andras bloggar.

Sanna sa...

Jag skulle säga att om det verkligen hade varit jättepraktiska forum skulle du ha använt dem mer automatiskt... Själv tycker jag det räcker mer än väl att logga läsningen bara på bloggen, det är ju därför jag har den. Och bästa tipsen får jag redan från er andra bokbloggare!

Anonym sa...

Ungefär som jag då, har lagt in konto på goodreads men inte kommit längre.
Mia

Zelly sa...

Boktipset har aldrig lockat mig men Goodreads däremot använder jag i stort sett dagligen. Så smidigt att använda deras app :)

Anonym sa...

Goodreads använder jag nästan varje dag men boktipset klarar jag mig utan

Boklysten sa...

Har konto på båda ställena men är inte aktiv på något av dem

Ewa K sa...

Ännu ingen som övertygat mig :).

Monika sa...

Det är synd att Boktipset är så... dåligt, annars hade det kunnat vara hur bra som helst.

Vargnatts bokhylla sa...

Jag har inget konto på någon av sidorna, känns som det inte skulle bli använt :)

Carro sa...

Haha, jag borde kanske testa att ta mig an en tävling på boktipset då ;)