fredag 31 januari 2014

Bokbloggsjerka 31 januari – 3 februari

Äntligen fredag och dags för veckans bokbloggsjerka

Vilket förlag tycker du släpper flest bra böcker per år?

Jag vet inte om jag egentligen har någon större favorit bland förlagen och vilka som släpper flest bra böcker. Det finns de mindre förlagen, som Modernista och Sekwa, som har en intressant utgivning. Eftersom det verkar vara så att Norstedts är det förlag som ger ut de flesta av mina favoritförfattare så borde de ligga bra till.

13 kommentarer:

Sara Pepparkaka sa...

Jag hade heller inte så stor aning om förlagen..

Anna sa...

Jag lyfte också fram de små förlagen. Tycker att Brombergs har en riktigt fin utgivning.

[Anna] sa...

Jag har försökt att inte ha så bra koll i år utan vill försöka koncentrera mig på att läsa mina olästa böcker :)

Ugglanoboken sa...

Sekwa och Norstedts ligger bra till hos mig också!

Anonym sa...

Jag har för många favoriter istället, skulle kunnat rabbla en lång lista med förlag vars böcker jag gillar.

Ewa K sa...

Sekwas utgivning måste jag titta närmare på.

bloggbohemen sa...

Gillar idén bakom Sekwas utgivning men har inte läst så många av de böcker de gett ut. En hel del från Norstedts utgivning blir det även för mig.

Zelly sa...

Modernista och Norstedts står högt på min lista.

Monika sa...

Det är i alla fall bra att det finns mer än ett förlag :)

Lotten sa...

Samma ja :-) Större förlag har ju ett bredare sortiment oftast.

Vargnatts bokhylla sa...

Det finns ju en hel del att hålla koll på :)

Lena sa...

Modernista ger ut många bra böcker och från Sekwas utgivning har jag också hittat några guldkorn.

Freja sa...

För mig är det Minotaur som gäller, brittiska kriminalromaner, min passion, min last...