lördag 9 oktober 2021

Meter i sekunden

 

En ung kvinna har flyttat till Västjylland tillsammans med sin son och sambo, som är lärare på en folkhögskola. Själv får börjar hon svara på frågor i en frågespalt och försöker på så sätt att stoppa en del av världens dårskap. Hon försöker även att lära sig att kommunicera med lokalbefolkningen som använder korta ord med långa pauser.

Meter i sekunden av den prisbelönta danska författaren Stine Pilgaard är en bok som dök upp i min brevlåda som en oväntad överraskning från Modernista. Det här en bok som mest troligtvis hade gått mig förbi om jag inte fått den och då hade jag missat en fin berättelse om att hitta sin plats i en ny omgivning och om att utmana sig själv på olika sätt. Dessutom så har boken ett av de finaste omslagen som jag har sett på länge.

Modernista skickade boken

Inga kommentarer: