onsdag 26 juni 2013

Hej, kulturkonsument!

Jag passar också på att göra kulturenkäten som Helena snott från DN.

Första skivan jag köpte: Lili & Sussie, den med Oh mama. Var cirka åtta och den låg på listorna.

Senast spelad låt: The masses against the classes med Manic Street Preachers

Första sajten jag kollar när jag vaknar: SMHI eller Facebook i mobilen

Spel jag spelar mest: Shoot Bubble i telefonen

VOD-tjänst: ?

SVT Play-tips:  Just nu "Ninties". Annars så finns det många guldkorn i Öppet arkiv

Favoritradioprogram: P3 Dokumentär

Söndagskulturkonsumtion: Böcker, musik, film

Dyraste kulturvana: Böcker och Spotify

Film jag sett flest gånger: Troligtvis Cry-Baby

Bok jag läst flest gånger: Kan vara Bröderna Lejonhjärta eller Ronja Rövardotter

Favorittidskrift:  Vi Läser

Konstart som är svårast att relatera till: Mimkonst. Viss abstrakt konst

Konstverk jag skulle vilja äga: Valfritt verk av Anna Ancher eller Peder Severin Krøyer

Verk som fått mig att gråta: Gråter sällan till böcker. Grät dock rejält när Dumbeldore dog i Harry Potter and the halfblood prince

Favoritsajt: Alla bokbloggar jag läser och My Milk Toof

Inga kommentarer: