måndag 17 juni 2013

Tag: Sommarläsning

Jag har blivit taggad av bokdamenblog om Sommarläsning och det tackar jag för! Visserligen är jag lite sen med att svara eftersom jag varit bortrest.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsa i sommar?

Jag försöker undvika måsten när det gäller läsning, utan går mer på inspiration.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Jag har ingen särskild bok som jag känner att det är dags att ta tag i, jag låter istället andra böcker gå före i prioriteringshögen. Fast å andra sidan så har Tornet av Uwe Tellkamp väntat på sin tur väldigt länge vid det här laget.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

Balkongen, soffan och stugan

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Balkongen, soffan och stugan.

5. Vilken bok tror du kommer att bli sommarens bästa?

Det skulle kunna bli Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar 3: Döden. Eller kanske någon som jag inte har så höga förväntningar på i förhand.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

Utvandrar-sviten av Vilhelm Moberg, dels för att de är bra och dels för att de kommit i en ursnygg nyutgåva i Bonniers klassikerserie

7. Strand eller hängmatta?

Hängmatta

8. Deckare eller roman?

En blandning tack

9. Favoritgenre?

Jag tycker om att mixa olika genrer för att få omväxling i läsningen

10. Tagga 3 andra!
Eftersom jag inte har någon koll på vem som blivit taggad så taggar jag alla om känner sig manade

Inga kommentarer: