onsdag 6 maj 2015

Äntligen!

Den danske författaren Peter Høeg hör till mina absoluta favoritförfattare och jag blir lika glad varje gång han kommer med en ny bok. Särskilt eftersom han inte hör till de mest produktiva författarna, den förra boken, Elefantskötarnas barn, kom 2010. Den nya boken, Effekten av Susan, släpptes i Danmark förra året och nu i augusti kommer den äntligen på svenska. Dessvärre så är min danska inte bra nog för att jag ska våga ge mig på den på originalspråk, så jag har snällt fått vänta på den svenska översättningen. Effekten av Susan är Høegs åttonde bok sedan debuten 1988 och det verkar på kritikerna att han är bättre än på länge. Dessutom så tycker jag att bokens omslag är riktigt snyggt. Jag kommer i alla fall att hänga på låset dagen den släpps.

Effekten av Susan finns att bevaka både hos Adlibris och Bokus.


2 kommentarer:

Ugglanoboken sa...

Spännande! Jag gillar också Peter Hoeg men hade faktiskt inte koll på att det kommer nytt. Tack för tipset!

Ina sa...

Länge sedan jag läste något av honom så nu blir det kul med en ny bok