söndag 9 juni 2019

Blott en begravning


När sommaren har övergått till höst har Sandra börjat komma till rätta med sitt nya liv i Tranås. Hon kämpar fortfarande med att få den dåliga ekonomin på fötter igen och konkurrensen från stans nya begravningsbyrå märks helt klart. När de får i uppdrag att ta hand om en stor begravning för en känd person ser Sandra en chans till en nystart.

Blott en begravning är den andra i delen i Ewa Klingbergs serie om Begravningsbyrån Tranan i Tranås. I likhet med den första boken, Där rosor faktiskt dör, är det här en kort bok och jag kan tycka att böckerna hade vunnit på att slås ihop till en tjockare bok. Nu fick jag en känsla av att jag kastades in rakt in i berättelsen och sedan kändes den som att slutet kom abrupt och mitt i berättelsen. Annars så är det en mysig bok och en feelgoodberättelse som fungerar bra, miljön till trots. Jag kommer definitivt att läsa de två återstående delarna i serien.

Inga kommentarer: