söndag 30 juni 2019

Juni - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden juni och det är en månad då jag har läst förvånansvärt många böcker med tanke på att det känns som jag mest har ägnat mig åt att sticka ett par kaniner och plöjt tv-serier. Alla böcker som jag har läst den här månaden har varit nyutkomna. Det har också varit månaden då jag bestämde mig för att ge ljudböcker en ny chans och har än så länge lyssnat på en bok.

Varje steg du tar av Lisa Jewell
The Jane Austen Diet av Jane Austen och Bryan Kozlowski
När repet brister av Belinda Bauer
Nu stormar det i dalens famn av Ewa Klingberg
Klockmakarens dotter av Kate Morton
Ön av Ragnar Jónasson
En sommar i Devon av Lucy Diamond
Skuggor över Reykjavik av Arnaldur Indriðason 

Antal lästa böcker: 8         
Antal pappersböcker: 7
Antal e-böcker: 0
Antal ljudböcker: 1
Antal böcker utgivna 2019: 8
Antal klassiker: 0
Antal deckare: 4
Antal faktaböcker: 1
Antal serier: 0
Antal kvinnliga författare: 5
Antal manliga författare: 2
Antal kvinnlig och manlig författare: 1
Antal böcker lästa på svenska: 7
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal böcker lästa på originalspråk: 2
Antal recensionsex: 2

Antal länder: 5 (Sverige, USA, England, Island, Australien)



Inga kommentarer: