tisdag 31 december 2019

December - en sammanfattning


Det har blivit dags att sammanfatta årets sista läsmånad, december, och det är en månad som har varit lite blandad läsmässigt då jag både haft perioder med flyt i läsningen och perioder med svackor. Det som står ut under månaden är Klubben av Matilda Gustavsson som är väldigt bra och som gjorde mig förbannad under läsningen. Plus att jag bara läste böcker från Sverige och England under månaden och jag vet inte när jag senast bara läste böcker från två länder.

Sent på dagen av Tessa Hadley
Sprucket läder och svikna löften av Ewa Klingberg
Ester Tagg och Tistelgorms hemlighet av Linn Åslund och Rebecka Helmersson
Ett litet steg på vägen av Jenny Fagerlund
Klubben av Matilda Gustavsson
Christmas at the Comfort Food Café av Debbie Johnson
Jag ljuger ibland av Alice Feeney

Antal lästa böcker: 7
Antal pappersböcker: 5
Antal e-böcker: 2
Antal ljudböcker: 0
Antal böcker utgivna 2019: 5
Antal klassiker: 0
Antal deckare: 1
Antal faktaböcker: 1
Antal serier: 0
Antal kvinnliga författare: 7
Antal manliga författare: 0
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal böcker lästa på svenska: 6
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal böcker lästa på originalspråk: 5
Antal recensionsex: 0

Antal länder: 2 (Sverige, England)

Inga kommentarer: