torsdag 14 juni 2012

Sommarpratare

Idag har Sveriges Radio presenterad årets sommarpratare och det finns en del som jag ser fram emot att lyssna på. Antagligen kommer jag att lyssna i efterhand på podversionerna eftersom det är lite dålig radiomottagning med min telefon på jobbet (och att det känns så där att sitta och hålla telefonen i luften med ena handen). Följande sommarpratare kommer jag att lyssna på;

Juni
23 Anja Pärson – F.d. skidåkare
26 Jo Nesbø – Författare

Juli
1 Klara Zimmergren – Programledare, manusförfattare
7 Petter Stordalen – Hotellägare
9 Daniel Sjölin – Författare
10 Gudrun Sjödén – Designer, vd
22 Eskil Pedersen – Ledare för AUF (Arbeidernes Ungdomfylking)
25 Marika Carlsson – Komiker
26 Christer Björkman – Producent Melodifestivalen
30 Sara Bergmark Elfgren – Författare, manusförfattare

Augusti
1 Soran Ismail – Komiker
4 Hannes Holm – Filmregissör, manusförfattare
5 Märta Tikkanen – Författare
7 Birgitta Svendén – Chef och vd Kungliga Operan
10 Stefan Löfven – Partiledare (s)

Det känns som att det kan bli en intressant blandning av erfarenheter att lyssna på. Jag misstänker att det kan vara en bra idé att ha näsdukar tillhands under AUFs ordförande Eskil Pedersens sommarprat eftersom jag är så blödig när det gäller Utöya. Hela listan med sommarpratare finns här.

Inga kommentarer: