fredag 5 oktober 2012

Bokbloggsjerka

Den här helgen har jag bestämt mig för att vara med i Bokbloggsjerkan för första gången då veckans fråga kändes ganska lätt att besvara.

Veckans fråga:

Läser du facklitteratur ibland och vad är det i så fall som intresserar dig?
Det händer att jag läser facklitteratur ibland och oftast så blir det biografier om rockmusiker eller historiska personer. Utöver mitt litteraturintresse så är jag även intresserad av historia och har en ganska stor historieavdelning i en av bokhyllorna där det visserligen finns en viss överrepresentation av Peter Englund och böcker om medeltiden (min favoritperiod).

10 kommentarer:

Annika sa...

Välkommen till jerkan!

Historia dyker upp hos mer eller mindre alla som deltar i veckans jerka. Intressant tycker jag även om det är ett ämne som jag personligen är totalt ointresserad av :-)

Monika sa...

Historia går helt bort för mig, i alla fall i form av facklitteratur :)

Sara Pepparkaka sa...

Jag läser också gärna om historia. Så jag är väl rätt vanlig då!

Anonym sa...

Läste "Brev från nollpunkten" för länge sedan. Den var fantastisk! Skönt med historia som berättas på ett inte alltför tungt sätt. Det är tyvärr annars min fördom om historia. Att det är tungt.

Hoppas att du skall trivas här på jerkan!

Vargnatts bokhylla sa...

Jag tycker också historia är intressant :)

Carro sa...

Vad många det är som gillar historia.. jag är tyvärr inte inkluerad i det gänget ;) Däremot har jag läst en del rockbiografier men de har jag inte räknat som facklitteratur i min jerka..

Henrik (Olika sidor) sa...

Japp, medeltiden är bäst! Att läsa om alltså...

KajsaLisa sa...

Verkar som dom flesta snöat in på historia när det gäller fackböcker, men jag måste nog erkänna att det gäller mig med.

C.R.M. Nilsson sa...

Historia är ett väldigt intressant ämne :) Jag skulle vilja läsa lite fler rockbiografier - är sugen på lite biografier över Freddie Mercury...

Författardrömmar sa...

Det verkar vara många som är intresserad av historia. Själv hör jag inte till dem :)