tisdag 27 november 2012

Novemberläsning


November började som en riktigt stark läsmånad och jag fick öppna anteckningsboken, där jag skriver in alla böcker jag läser, oftare än vanligt för att skriva in en ny titel. Sedan har lästakten stannat av. Det kan bero på att jag för tillfället läser en ganska tjock bok som inte är speciellt bra, vilket gör att den blir liggande medan jag fastnat framför datorn eller tvn. Jag har dock lyssnat på Franz Kafkas Processen som ljudbok och håller på och filar på en recension (inklusive en hyllning av Gerhard Hoberstorfers inläsning). Sedan ska jag se om jag hittar någon annan bok som känns mer inspirerande.

1 kommentar:

Monika sa...

Känner igen mig precis. En inte så bra bok i kombination med att börja ett nytt jobb, då blir det inte många stunder till läsning. Jag hoppas verkligen lästiden/läslusten kommer tillbaka.