lördag 8 december 2012

Utvandrar-sviten

I gårdagens bokbloggsjerka så skrev jag att Vilhelm Mobergs Utvandrar-svit är en av de böcker som jag återvänt till för att läsa om. Det är en boksvit som jag tycker mycket om och som innehåller mer humor än vad man kanske kan tro. När jag lyssnade på Per Sjöstrands inläsning av ljudböckerna så satt jag och fnissade på jobbet. Över huvud taget så tycker jag att den komiska sidan av Vilhelm Moberg är lite bortglömd. Nu har jag sett att hela sviten kommer i en ny pocketutgåva i Bonniers klassikerserie. Alla böcker som kommit i Bonniers klassikerserie har haft väldigt snygga omslag och Utvandrar-sviten är inget undantag. Det är nästan så att jag blir sugen på att köpa dem, trots att jag egentligen är väldigt förtjust i de udda utgåvor jag har hemma i bokhyllan.

 

2 kommentarer:

Lena sa...

Wow...den utgåvan måste jag köpa. Det var så länge sedan jag läste denna mycket bra serie.

Anonym sa...

Vilka fina omslag.
Försök få din pappa at läsa hela serien....och mamma med