måndag 6 oktober 2014

Tematrio - Prepositioner

Lyran fortsätter med sitt grammatiska tema i tematrion och den här gången har turen kommit till prepositioner. Berätta om tre bra böcker med prepositioner i titlarna!

Livet efter dig av Jojo Moyes är en bok som jag sugen på att läsa och som ligger ganska långt upp i att läsa-högen här hemma

Himmel över Everest av David Lagercrantz är bra och klaustrofobisk berättelse om en katastrof på Mount Everest.

Efter mörkrets inbrott av Haruki Murakami handlar om systrarna Eri och Mari som befinner sig på varsin sida om natt och dröm. En smått surrealistisk berättelse som jag inte tycker hör till Murakamis bästa.

8 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag har faktiskt läst Moyes. den var inte så tokig alls. bättre än jag föreställt mig. Lagercrantz´bok blir jag sugen på att läsa.

Mia Eggimann sa...

Livet efter dig tyckte jag var underbar fast sorglig.
Lagercrantz skulle jag vilja läsa

Sanna sa...

Murakami är fantastisk!

Hanneles bokparadis sa...

Trevliga titlar.

Sara Pepparkaka sa...

Moyes' bok har jag läst, men inte dom två andra.

Unknown sa...

Livet efter dig har jag läst och gillat, Lagercrantz bok låter intressant.

Helena sa...

Har funderat på att läsa både Moyes och Murakami, men ska nog välja en annan av den sistnämnde då, om/när jag väl kommer till skott.

Freja sa...

Jag har bara läst Moyes bok, jag var inte så imponerad av den. Ganska stereotypisk och förutsägbar, även om den oxå innhöll en hel del feelgood!