lördag 2 juli 2016

Juni - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden juni. Det har varit en ganska bra månad med ganska många lästa böcker trots att jag bitvis känt att det varit en seg läsmånad då jag varit trött på kvällarna. Nu hoppas jag att vädret är på min sida så att det går att sitta hela kvällarna på balkongen med en bok.

Huset vid sjön av Kate Morton
Våran hud, vårat blod, våra ben av John Ajvide Lindqvist
No cure for love av Peter Robinson
Dikter av Anna Achmatova
Maestra av L. S. Hilton
Adulthood is a myth av Sarah Andersen
Vi av Kim Thúy
Rosa Candida av Auður Ava Ólafsdóttir

Antal lästa böcker: 8
Antal papperböcker (inkl e-böcker): 8
Antal böcker utgivna 2016: 5
Antal klassiker: 1
Antal deckare: 1
Antal diktsamlingar: 1
Antal faktaböcker: 0
Antal kvinnliga författare: 6
Antal manliga författare: 2
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal böcker lästa på svenska: 6
Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal böcker lästa på originalspråk: 3
Antal recensionsex: 3


Antal länder: 7 (Sverige, USA, England, Island, Australien, Ryssland, Vietnam)

1 kommentar:

Lena sa...

Maestra och Vi har jag tänkt att läsa snart.