torsdag 28 februari 2019

Ester Tagg och sjöormens öga


Ester Taggs hem är numera piratskeppet Den flygande holländaren och hon saknar inte alls livet på barnhemmet. Just nu är dock läger på skeppet desperat, de har inga pengar och eller någon mat kvar och det finns för tillfället inte mycket som de kan göra, framförallt inte leta efter Esters föräldrar. Kapten Stålhjärta styr kosan mot piratnästet Gastholm, där får de ett farligt uppdrag där de riskerar att förlora allt. Den här gången får besättningen på Den flygande holländaren både leta efter en skatt och föra en kamp med byråkratin.

Ester Tagg och sjöormens öga är den andra boken om tioåriga Ester som när hon rymmer från barnhemmet hittar ett nytt hem på ett flygande piratskepp och som är helt orädd. Jag älskade den första boken om Ester Tagg när jag läste den för ett tag sedan och jag har ett fram emot att läsa den andra boken. Till min stora glädje så är den andra boken lika bra som den första. Nu ser jag fram emot att läsa en tredje del i serien.

Inga kommentarer: