torsdag 31 oktober 2019

Oktober - en sammanfattning


Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden oktober, vilket är en månad som fortsätter vara ganska blygsam när det kommer till det antal böcker som har blivit lästa beroende på att det funnits annat som tagit upp min tid och ork. Men nu är flytten väldigt nära och bara jag kommer i ordning i den nya lägenheten så kommer nog läsningen igång igen.

Lunchbox av Ellen Greider
Där livet är fullkomligt av Silvia Avallone
PS från Paris av Marc Levy
Afternoons with the blinds drawn av Brett Anderson
Jul på menyn av Debbie Johnson

Antal lästa böcker: 5
Antal pappersböcker: 5
Antal e-böcker: 0
Antal ljudböcker: 0
Antal böcker utgivna 2019: 5
Antal klassiker: 0
Antal deckare: 0
Antal faktaböcker: 1
Antal serier: 0
Antal kvinnliga författare: 3
Antal manliga författare: 2
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal böcker lästa på svenska: 4
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal böcker lästa på originalspråk: 2
Antal recensionsex: 0

Antal länder: 4 (Sverige, England, Italien, Frankrike)

2 kommentarer:

Lena sa...

Ser ut som trevliga böcker som du läst. Silvia Avallones bok vill jag läsa. Läste hennes bok Stål som jag gillade jättemycket.

Sofies bokblogg sa...

Hej!
Skulle du vilja vara med i min julkalenderbloggstafett även i år? I så fall finns mer info på min blogg. :)