tisdag 6 juli 2021

I was told it would get easier

 

Jessica och Emily är mor och dotter och de har bokat in sig på en rundtur för att besöka flera universitet på USAs östkust inför att det är dags för Emily att bestämma vilken skola hon vill gå på efter high school. Nu kommer de att tillbringa en hel vecka fast på en buss tillsammans med främlingar, och två bekanta fiender, och en väldigt entusiastisk reseledare. Jessica hoppas att resan ska föra henne och dottern närmare varandra, eftersom det känns som att de har glidit ifrån varandra sedan Emily kommit in puberteten. För Emily känns det som den sista chansen att bli entusiastisk över college och sin framtid då hon just nu tycker hon att livet är ganska tråkigt. 

I was told it would get easier är den andra bok som jag läser av den amerikanska författaren Abbi Waxman och jag älskade den förra boken, The bookish life of Nina Hill. Den här boken går lite i samma anda och är även den väldigt rolig trots att den tar upp en hel del allvarliga ämnen. Det här är en bok som lämnar mig alldeles varm om hjärtat när jag kom till den sista sidan. Nu vill jag helt klart läsa fler böcker av Waxman.

Inga kommentarer: