lördag 11 december 2021

Jorden runt till dig

 

I många är har Jess levt i tron att hennes stora kärlek Joe lämnade henne när hon hade behövt honom som mest. Sjutton år senare, när båda Jess föräldrar har gått bort, hittar hon en låda på vinden fylld med brev och vykort som Joe har skickat till henne. Insikten om att hennes föräldrar har undanhållit informationen ifrån henne är knäckande, men hon bestämmer sig för att ta reda på vad som har hänt med Joe. Med hjälp av poststämplarna på breven beger Jess ut på en resa i Joes fotspår och med sig har sina två bästa vänner.

Jorden runt till dig är den första boken av den brittiska författaren Debbie Johnson som kommit på svenska och som är fristående, där handlingen inte utspelar sig kring Café Havsbris i Dorset och de udda karaktärerna som möts där. Jag brukar gilla Johnsons böcker, men den är jag inte särskilt förtjust i. Hela historien känns helt orealistisk och slutet känns som om det är hämtat från en dålig romantisk komedi. Jag känner mig inte engagerad i någon av karaktärerna och orkar inte ens irritera mig på berättelsen.

Inga kommentarer: