söndag 31 juli 2022

Juli - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden juli, en månad som till den största delen har bestått av en semester med ytterst få planer. Även om vädret (kallt, blåsigt och regnigt) inte har inte har inspirerat till uteaktiviteter, så har det ändå inte blivit så mycket läst som jag trodde att det skulle bli. Jag köpte i alla fall en del nya böcker under de tre dagar jag var i Stockholm med äldsta systerdottern, som för övrigt tyckte att min bokpackning tillsammans med inköpen var orimligt stor. Fördelen med att mitt resesällskap satt med telefonen hela tiden var att jag kunde läsa utan att vi störde varandra.
 
Dynamitgummor: Pangkvinnor som fått Nobelpris av Josefin Johansson och Jonna Björnstjerna
Giftmakerskan av Sarah Penner
Paradais av Fernanda Melchor
Skriva & läsa av Lily King
Den enda rätta av Milly Johnson
Välsignad vare fadern av Rosa Ventrella
Tokyo ever after av Emiko Jean
De galna kvinnornas bal av Veronica Mas
En familj av lögnare av E. Lockhart
Tiden är en mor av Ocean Vuong
 
Antal lästa böcker: 10
Antal pappersböcker: 9
Antal e-böcker: 1
Antal böcker utgivna 2022: 7
Antal på originalspråk: 2
Antal böcker lästa på svenska: 9
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal ungdomsböcker: 2
Antal deckare: 0
Antal klassiker: 0
Antal faktaböcker: 1
Antal poesi: 1
Antal noveller: 0
Antal serier: 0
Antal kvinnliga författare: 9
Antal manliga författare: 1
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal recensionsex: 0
Antal böcker lånade på biblioteket: 5
Antal köpta böcker: 5
Antal böcker övrigt: 0
 
Antal länder: 7 (Sverige, USA, England, Frankrike, Italien, Mexiko, Vietnam)
 

Inga kommentarer: