tisdag 25 juli 2023

Forever, Interrupted

 

En regnig nyårsdag tar tid Elsie till den lokala pizzerian för att hämta en pizza. Hon hade inte väntat sig att träffa någon, och framförallt inte den charmiga och snygga Ben. De faller direkt för varandra och det dröjer inte länge för att de är upp över öronen förälskade i varandra. I maj åker de till Las Vegas för ett spontant bröllop. Lyckan varar bara i nio dagar, sedan blir Ben påkörd av en lastbil och dör omedelbart. På sjukhuset träffar Elsie för första gången Susan, Bens mamma som inte vet om att hon existerar.
 
Forever, Interrupted är den sjätte boken som jag läser av den amerikanska författaren Taylor Jenkins Reid, även om det här är hennes debutroman från 2013. Jenkins Reid har de senaste åren blivit en av mina favoritförfattare och jag tycker att hon bara blir bättre för varje bok jag läser, och den här boken är inget undantag. Det är en väldigt stark debut och inledning på ett väldigt intressant författarskap. Jag gillar vi parallellt får tar del av Elise och Bens omvälvande relation och Elsies kamp för att komma på fötter igen efter att förlorat sin stora kärlek. Som tur är har jag ytterligare två av Jenkins Reid äldre titlar hemma att läsa medan jag väntar på nästa bok (och tittar på filmatiseringen av Daisy Jones and the Six på Prime).

Inga kommentarer: