tisdag 21 juli 2015

Tematrio - Saker som är varma

Den här gången har Lyran en tematrio som visade sig vara lite svår, men till slut lyckades jag komma på en trio även den här gången.

Det är lite si och så med värmen, vilket jag inte alls har något emot. Men trion denna vecka ska handla om sån't som är varmt.  Alltså, berätta om tre böcker vars titel innehåller något som är varmt!

Som eld av Sara Lövestam – en fin ungdomsbok om den pirrande första tonårsförälskelsen och vad det kan föra med sig.

Playing with fire av Peter Robinson – det är varmt att leka med elden, annars så är det en deckare där DCI Alan Banks och hans kollegor löser mordfall. Fråga mig inte vad den handlar om för det har jag glömt för länge sedan.

Österhus brinner av Aksel Lindström – den andra delen i en vikingatrilogi som utspelar sig på Frösön. Vill minnas att den slutade märkligt.


7 kommentarer:

Boklysten sa...

Har inte läst någon av böckerna i din trio. Tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Ett par nya titlar för mej.

Mia Eggimann sa...

Peter Robinson har jag läst men på svenska.

Monika sa...

Har inte läst någon i din trio, men har funderingar på att läsa mer Lövestam.

Lena sa...

Har inte läst någon i din trio.

Mrs Calloway sa...

fin trio! har inte läst någon av dem, men känner till alla författarna

Sara Pepparkaka sa...

Sara Lövestam ska jag läsa något av någon gång.