lördag 30 januari 2016

Boksläppfest i Tulleråsen

Igår kväll var det dags för Elin Olofssons boksläppsfest för sin nya fantastiska bok Gånglåt och hon har valde att ha festen i Tulleråsens bygdegård, som ligger i Offerdal som ligger till grunden för det fiktiva Gärningsberg där alla Elins böcker utspelar sig. Det var en populär tillställning där bygdegården blev fullsatt av folk i alla åldrar och kön ringlade lång till bordet där Elin sålde och signerade böcker. Innan det hela drog i gång så bjöds det på bubbel med lite tilltugg och sedan i pausen så bjöds det på kaffe och kakor.


På scenen intervjuades Elin av Gävle Dagblads chefredaktör Anna Gullberg och det blev ett intressant samtal om bland annat hemvändande, kärlek och ilska som drivkrafter och hur man skriver tre böcker på tre år. Svaret på hur man skriver en bok om år är att det krävs disciplin, att man kliver upp i tid och skriver hela dagen. Efter kaffepausen så fortsatte samtalet med några frågor från publiken som snappats upp, ett fint hyllningstal från förläggaren Helene Atterling och avslutades med högläsning ur bokens första kapitel. Både jag och min moster som var kvällens sällskap (och chaufför) återvände till stan väldigt nöjda med den trevliga kvällen.

Självklart så såg jag till att få mitt exemplar av boken signerat!

2 kommentarer:

Lotten sa...

Låter som en härlig kväll!

Ina sa...

Det ska bli roligt att läsa "Gånglåt". De två tidigare böckerna har jag verkligen tyckt om. Verkar ha varit en trevlig kväll.