lördag 20 augusti 2016

Projekt Rosie

Don Tillman är en man ser bra ut, är vältränad, har ett bra jobb och tjänar mer än genomsnittet och borde vara ett kap för många kvinnor. Problemet är att Don har problem med sociala relationer och har svårt att passa in i sociala sammanhang. Eftersom han är en forskare så tar han sig an sökandet efter en fru genom att utforma Projekt Fru, ett mycket grundligt frågeformulär som är tänkt att sortera bort olämpliga kandidater, så som rökare, de som dricker för mycket, de som kommer för sent och vegetarianer. När Rosie en dag kommer in i hans liv så är hon så långt ifrån bilden som Don har av den perfekta frun, men hon tar sig ändå in i hans liv på ett oväntat sätt.


Projekt Rosie är en charmig bok om att kunna hitta kärleken även om man inte är som alla andra. Jag tycker att det är en rolig bok och jag skrattar flera gånger med Don när hans sociala klavertramp blir ofrivilligt komiska. Det här är en bok som jag hört och läst många rekommendera de senaste åren och som varit lite nyfiken på, men som det inte blivit av att jag läst förrän nu. Nu är jag sugen på även läsa uppföljaren Rosieeffekten.

1 kommentar:

Lakritsboken sa...

Den här köpte jag för ett tag sen men har inte hunnit läsa än. Själv har jag faktiskt inte läst eller hört nånting om den innan jag läste ditt inlägg. Visste inte heller att det fanns en uppföljare. xD