fredag 3 januari 2020

2020 - en framåtblick


Nu står ett nytt läsår och decennium för dörren och det är nu som det börjar bli dags att blicka framåt och planera det kommande året. I vanlig ordning kommer jag inte att hänga på någon utmaning eftersom jag vill fortsätta att låta lusten styra läsningen. Jag vill dock försöka att läsa fler klassiker än jag gjort det här året och inte bara läsa böcker som är nyutkomna. Dessutom vill jag som alltid försöka läsa böcker från så många delar av världen som möjligt.

Till skillnad från tidigare år har jag inte stora resplaner för året, vilket bland annat beror på att jag under hösten köpte min första bostadsrätt och behöver spara ihop lite pengar först. Nu i vår har jag i alla fall bokat in en läsretreat i Varberg och ett besök på Littfest i Umeå, som jag har varit sugen på att besöka i flera år utan att det blivit av. Det kan tänkas att det blir någon mer litterär utflykt under året och kanske en konsert om någon av mina favoritartister kommer till något lämpligt ställe.

1 kommentar:

Annette sa...

Jag kommer antagligen att göra som du, försöka läsa fler klassiker och hyllvärmare. Jag blir så sugen på allt nytt som är på gång, men det står ju mängder med böcker i bokhyllorna som faktiskt är lika intressanta. Vi får väl se hur det går ;)