tisdag 31 mars 2020

Mars - en sammanfattning


Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden mars, som ändå har varit en ganska vanlig läsmånad samtidigt som världen runt omkring oss blivit allt mer onormal och konstig för varje dag som går. Tanken var att jag skulle ha gjort mitt första besök på Littfest i Umeå i mitten av månaden, men på grund av det allmänna läget så ställdes hela festivalen in. Jag fick istället ordna min egen litteraturfestival hemma i vardagsrummet (i praktiken gick det ut på att jag satt i soffan men en kanna te och läste böcker). Nästa år hoppas jag på att kunna åka till Umeå för att besöka Littfest.

Vego på 15 minuter av Maria Zihammou
Rågblont hår, grå ögon av Sjón
Queenie av Candice Carty-Williams
Familjen Lambs hemlighet av Lisa Jewell
Längtans latituder av Shubhangi Swarup
Bokhandeln för ensamma hjärta av Annie Darling

Antal lästa böcker: 7
Antal pappersböcker: 5
Antal e-böcker: 2
Antal ljudböcker: 1
Antal böcker utgivna 2020: 7
Antal klassiker: 0
Antal deckare: 0
Antal faktaböcker: 1
Antal serier: 0
Antal poesi: 1
Antal kvinnliga författare: 5
Antal manliga författare: 2
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal böcker lästa på svenska: 6
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal böcker lästa på originalspråk: 2
Antal recensionsex: 2

Antal länder: 5 (Sverige, England, USA, Island, Indien)

Inga kommentarer: