lördag 1 maj 2021

April - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden april, en månad som inleddes med en ganska dyster barndomsskildring och som avslutades med en berättelse om förlorade sagor och bokvandring. Mellan läsning av böckerna har jag även ägnat mig åt provlaga nya vegetariska rätter, en del som jag kommer att laga många gånger och en del som jag aldrig kommer att laga igen. April har varit ännu en månad där alla böckerna har varit bra på olika sätt.

Shuggie Bain av Douglas Stuart

Norrskensnatten av Anna Kuru

Kaosvego av Sara Ask och Lisa Bjärbo

Sammetsdiktaturen: Motstånd och medlöpare i dagens Ryssland av Anna-Lena Laurén

När bergen sjunger av Nguyen Phan Que Mai

Ljudet av fötter Första Monikabok av Sara Lövestam

Den lilla blomsterhandeln vid havet av Ali McNamara

Tilly and the lost fairy tales av Anna James

Antal lästa böcker: 8

Antal pappersböcker: 8

Antal e-böcker: 0

Antal böcker utgivna 2021: 7

Antal på originalspråk: 5

Antal böcker lästa på svenska: 7

Antal böcker lästa på engelska: 1

Antal ungdomsböcker: 1

Antal deckare: 1

Antal klassiker: 0

Antal faktaböcker: 2

Antal poesi: 0

Antal noveller: 0

Antal serier: 0

Antal kvinnliga författare: 7

Antal manliga författare: 1

Antal kvinnlig och manlig författare: 0

Antal recensionsex: 3

Antal böcker lånade på biblioteket: 4

Antal köpta böcker: 1

Antal böcker som jag fått: 0

 

Antal länder: 4 (Sverige, England, Vietnam, Finland)

 

Inga kommentarer: